Cookies

Wednesday 14 November 2012

TZU CHI DI INDONESIA

{This is an excellent example of cooperation between diverse cultures- video with English sub-titles} Begitu gembira hati saya apabila saya di beri tahu kumpulan Tzu Chi cawangan Indonesia dapat menolong ramai pendudok di sana melalui project yang kebesar- besaran. Ini ada lah satu contoh yang amat baik berkenaan dengan dua agama yang berlainan. Malang nya, saya tiada dapat memberi contoh bagini di negeri saya sendiri. Dunia sekarang ada lah di bahagikan kepada banyak kaum dan jika kaum- kaum tersebut tidak menolong antara satu dengan lain, timbul lah masa’alah. Kumpulan Tzu Chi sudah lama mempunyai nama yang harum dan baik di merata rata tempat cawangan nya di bena. Tetapi apa yang saya menengok di Indonesia, saya betul- betul berdoa semangat ini akan lagi terus di besar-besarkan. Syabas Indonesia

No comments:

Post a Comment